7 szokás, mely felelős a hasi elhízásért!

megosztás

A bikini szezon most kezdődik, nem szabad elengedni magunkat evés tekintetében. Sokan követik el azt a hibát, hogy ilyenkor nem figyelnek oda arra, hogy mit esznek, és még a sportolást is elhanyagolják, mondván, „a több réteg ruha úgyis eltakar”. Íme, 7 étkezési szokás, melyeket jobb, ha elkerülsz, ha lapos hasra vágysz!

 

Rossz szokások, nagy pocak

1. Alacsony zsírtartalmú ételek túlzott fogyasztása

Az alacsony zsírtartalmú ételek gyakran sok extra cukor és só hozzáadásával készülnek, ezzel ellensúlyozva az adott étel egyéb ízbeli hiányosságait, és ha megnézzük, lehet, hogy több kalóriát tartalmaznak, mint a normál változat.

A megoldás: Fogyassz olajos magvakat, avokádót, és olívaolajat. Ezek olyan telítetlen zsírsavakkal rendelkeznek, melyek hozzájárulnak a hastájon lévő zsírréteg lebontásához. Egyél gyakran, kis adagokat, és figyelj oda az ételek összetevőire!

2. Kevés alvás

Nem megfelelő mennyiségű alvás esetén a szervezetben megnövekedik a stresszhormon, a kortizol szintje. Ez a hormon felelős a cukor iránti sóvárgásért, és a folytonos éhségérzetért. Tehát ha rendszeresen keveset alszunk, elég nagy az esélye, hogy több, és rosszabb minőségű ételt fogunk magunkhoz venni.

A megoldás: Tartsd féken a szervezeted kortizolszintjét napi 7-9 óra alvással! Ha eleget alszol, növekedni fog egy másik hormon, a leptin szintje, mely az étvágyat kontrollálja, így elkerülheted a felesleges, üres kalóriák bevitelét.

3. Kevés fehérje fogyasztása

Ha egyensúlyban akarod tartani a szervezeted vércukorszintjét, és felpörgetni az anyagcserédet, akkor építs be az étrendedbe minél több fehérjét! Kordában tartja az étvágyért felelős hormonokat, ezáltal elkerülhető a túlevés. A fehérje hosszan tartó teltségérzetet biztosít, így kevesebb étellel is jól lehet lakni. A fogyásban nagy szerepet játszik!

A megoldás: Fogyassz körülbelül 20-25 gramm fehérjét minden étkezéskor!

4. Szénsavas italok

Több kutatás is igazolta, hogy azok, akik napi egy üveg szénsavas üdítőt fogyasztanak, ötször gyorsabban híznak meg, mint azok, akik csupán heti egy alkalommal isznak ilyen típusú italt. Sajnos ez alól a cukormentes szénsavas üdítők sem kivételek, ugyanis a különböző mesterséges édesítőszerek hatására sokkal jobban kívánjuk a cukrot és más ételeket, tehát az lesz a vége, hogy nagyobb mennyiségű, és rosszabb minőségű ételeket veszünk magunkhoz.

A megoldás: Ha a sima vizet túl unalmasnak találod, igyál frissen facsart gyümölcslevet, vagy próbáld ki a smoothie-kat, de arra figyelj, hogy a gyümölcsöknek sem túl alacsony a kalóriatartalma. Zöld teát viszont bármilyen mennyiségben fogyaszthatsz, de kizárólag természetes édesítőszerrel (méz, nyírfacukor, stb…)

5. Késői vacsora

Alvás közben a test is pihen, így az emésztőrendszer sem működik úgy, mint napközben. Ezért ha közvetlenül lefekvés előtt eszel, a szervezet már nem tudja megemészteni az elfogyasztott ételt, így elraktározza azt.

A megoldás: Lefekvés előtt 3 órával már ne egyél semmit! Ha mégis azt éreznéd, hogy nagyon éhes vagy, és nem bírod ki reggelig, egyél pár falat gyümölcsöt. Semmiképp sem cukros, vagy épp túl sós falatokkal enyhítsd az éhséged!

6. Érzelmi evés

Veled is előfordult már, hogy szomorú, vagy ideges voltál, és evéssel próbáltad legyőzni a gondokat? Pedig sajnos ez nem megoldás. A problémák nem szűnnek meg, sőt, újak jönnek még az eddigiek mellé, például, hogy hogyan szabadulj meg a lerakódott zsírrétegtől.

A megoldás: Az édességkészletek megdézsmálása helyett hívd fel egy barátodat, és menjetek el moziba, vagy sétálni. Aludj egyet, vagy nézd meg a kedvenc filmedet, de akár edzőterembe is elmehetsz. Bármi más jobb, mint evésbe fojtani a bánatodat, hiszen ez csak pillanatnyilag enyhíti a bánatot, de meg nem szünteti.

7. Gyorsételek fogyasztása

A lehető legrosszabb dolog, amit a testeddel tehetsz, az, ha gyorsételeket fogyasztasz. Rostot, és fontos tápanyagot nem tartalmaznak, viszont cukrot, sót, és sok mesterséges ízfokozót viszont annál inkább.

A megoldás: A legjobb, ha saját magad készíted az ebédedet, és azt viszed magaddal a munkahelyedre. Ha erre nincs időd, vagy energiád, és nincs más alternatíva, mint a gyorsétterem, válassz salátát és mellé szénsavmentes vizet fogyassz!

Viszló Boglárka

via: http://www.noiportal.hu

 

megosztás

Comments

comments